Wednesday, March 15, 2017

Ev Yapımı Fıstık Ezmesi


Çocukken fıstık ezmesine bu kadar rağbet etmezdim. Daha çok fındık kremacı idim. Sağranın mağazası ilk açıldığında 2 günde bir elimde boş kavanozla mağazanın yolunu tutardım. en fazla ertesi gün sabaha kadar kavanozun dibi görünürdü. Berşan, Tolga ve ben Sağra Special mağazalarındaki o çikolata musluğuna ağzımızı dayamanın hayalini kurardık. O zaman daha Nutella filan yoktu:)  Tevellütü siz düşünün artık. Fıstık ezmesi ise çok itici gelirdi, zaten çocukken o kadar az şey yerdim ki, liseden sonra olanlar oldu bana. Şimdi tutabilene aşkolsun.
İşte faydalı yağlar içeren kuruyemişler filan derken yerfıstığı da bana lezzetli gelmeye başladı.Tabi Snickers çikolatalarınında faydası olmuştur. E sonralarda katkısız olsun, şekersiz olsun paketlenmemiş gıda yeme gayretimiz eklenince bunun da ev halini yapalım dedik. Allahım ne kolay ve ne lezzetli.


  • 600 gr. kabukları soyulmuş yer fıstığı
  • 1 kaşık hindistan cevizi yağı (zeytinyağı, tereyağı da olabilir)
  • 2 kaşık pekmez ( bal, agave de olabilir, hiç koymayabilirsiniz de )
  • 1 fiske tuz
  • 1 fiske işlenmemiş  çiğ vanilya
Buradaki en önemli konu fıstıkları öğütecek, öğütürken yanmayacak bir mutfak robotunuzun olması.
Tamamen sizin damak tadınıza bağlı olarak fıstıkları öncesinde tavada biraz kavurabilirsiniz. Bu işlem fıstığın yağlarının açığa çıkmasını sağlıyor. Kavurmak istemezseniz direkt robota atıp ezmeye başlayabilirsiniz. Fıstıklar  önce un kıvamına gelecek ama biz çalıştırmaya devam edeceğiz. Un kıvamına geldiğinde diğer malzemeleri ekleyip çekmeye devam edeceğiz. Makinayı arada soğutup bekleyebilirsiniz. Öğütme işlemi devam ettikçe fıstıkların yağı açığa çıkıyor ve krema halini alıyor. İstediğiniz kıvama geldiğinde dilediğiniz kavanoza aktarıp afiyetle yemeye başlayabilirsiniz.

Hiçbir şey eklemeden sadece fıstıkları öğüterek de aynı kremayı elde etmeniz mümkün. İçine kakao (mümkünse çiğ) ekleyerek çikolatalı hale getirebilirsiniz.

Muz ve elmaya sürerek yemeyi çok seviyorum. Bende gerçek bir tatlı yemiş doygunluğu yaratıyor.

Ben bidiğimiz küçük ev aletleri robotumu kullandım bu sebeple arada soğutup devam ettim.  Vitamix gibi markalar da aleti yakma stresi olmadan yapmak mümkün. Ancak önemli bir bütçe gerektiriyor:) ( 3000 tl ve üzeri). Hakkını vererek kullanırım, smoothieler, nice creamler, shakeler, fındık- fıstık ezmeleri yapacağım sürekli derseniz düşünebilirsiniz. 
Deneyenler için afiyet olsun.

Not: Arda çikolata yediğini zannederek bayılarak yedi:) 

No comments: