Wednesday, December 19, 2007

Meyhanede- Tek perdelik Alkollu Oyun

Son yillarda tiyatroya gidemiyorum. Tam anlami ile bunaliyorum oyunun biryerlerinde kosarak disari cikmak istiyorum. O tek sahne tiyatroun belkide abartili tonlamalari ,jest ve mimikleri beni yoruyor.Hele dramsa cidden daraliyorum. Ancak Oda Tiyatrosu'nun oyununu gazetede okudugumda oldukca heyecanlandim:) neden? cunki oyundaki oturum bicimi tek sira degil yemek masalari duzeninde.Bu kadarla da kalmiyor masada mezeler ve ickiler var ,hatta sigara bile icebiliyorsunuz (bunun olmamasini tercih ederim aslinda). Adindan da anlasilacagi uzere oyun meyhanede geciyor.Istanbul'da bir Ermeni meyhanesinde cesitli siniflardan ve inanclardan mesleklerden insanlarin bir sekilde biraraya gelmelerini ve bu kisilerin hayatlarini espirili bir sekilde anlatiyor.Tum bunlar olurken sahnenin kenarinda bir de mini fasil ekibi var hep birlikte sarkilar soyleniyor.Oyun interaktif bir sekilde devam ediyor. seyircilerde oyuna dahil oluyor. Hatta oyun sonrasinda oyuncular seyircilerin masasina katiliyorlar ve sohbet devam ediyor.Oyunun sponsoru Mey . Ickiler sinirsiz.Oyuna her hafta yeni karakterler eklenebiliyormus.Kendilerinin de belirttigi gibi Nevizade 'den ucuza geliyor.Kisi basi 35 ytl. '70 li yillarda Devekusu Kabare de bu sekilde oyun sahnelermis.duydugum kadari ile daha sonra ticari kaygilarla sira duzenine gecmisler ve sonra da tamamen yok olmus.Ben bu oyundan cok keyif aldim.Degisik bir tecrube idi.Ilgilenenleriniz icin oyun Harbiye Askeri Muzesinin karsisindaki Fuji Film'in oldugu sokaga girdiginizde hemen sagdaki Getronagan Sahnesinde. Tel: 0212 241 35 45 www.odatiyatrosu.com

1 comment:

Müge&Kaan said...

Tamam yani sen şimdi önerdiğine göre bize denemek kalıyor... Hakan'ı bir ikna edip gitmek gerek:)