Friday, October 7, 2016

Sağlıklı Brownie





Süt, kahve ve çayın en güzel eşlikçilerinden brownie, kek ile kurabiye arası bir doku. İlk reçete 1893 de Chicago'da Palmer House Hotel in mutfağından çıkmış. Bir etkinlik için otelin patronu pasta şefinden yemek kutusuna kolay sığacak, yemesi paydan daha kolay bir tatlı istemiş ve ilk tarif cevizli, glaze kayısılı olarak yapılmış. Aslında ortaya çıkan bu tatlıya brownie denildiğine dair bir kanıt da yok.  Tarifin bu ilk halinde çikolata olmadığından aslında bu haline blondie denilmekte. Meraklıları için Palmer House Hotel aynı tarifi hala uygulamaktaymış. Tarif zaman içerisinde değişiklilere uğruyor ve son hali 1906 da hem blondie hem brownie olarak tarif kitabına giriyor.

Tabi günümüze  geldiğimizde biz bunu nasıl daha sağlıklı, faydalı hale getiririz düşüncesi ile yepyeni tarifler ortaya çıktı. Başak Organikten sevgili Ayten hanım ithalatını yeni tamamladığı mis kokulu organik hindistan cevizi unundan bana da gönderince ben de bu tarifi uygulamak istedim Sizler ile daha sağlıklı olduğunu düşündüğüm bu tarifi paylaşacağım. Glutensiz, rafine şekersiz, laktozsuz, . Daha ne olsun değil mi?


Yumurta ve şeker mikserle iyice çırpıldıktan sonra ceviz dışındaki tüm mazemeler eklenerek karıştırmaya devam edilir. En son cevizler eklenir.  180 derecede 30 dakika pişirilir. Brownienin ortasının nemli kalabilmesi için küçük derin bir pişirme daha  uygun. Ben en küçük boy kare borcam tercih ettim ve pişirme kağıdı kullandım...
Seval'in notu: Hindistan cevizi unu ve şekeri daha tanecikli bir yapıda ben  eleyerek  kullandım. Hindistancevizi unu yapısı gereği akışkan bir karışım beklentiniz olmasın. Daha ıslak seviyorsanız pişirim süresini kısaltmak uygun olacaktır.

No comments: