Thursday, January 19, 2017

İncir Uyutması






Diyet yaparken tatlıdan vazgeçemeyenler, şekeri hayatından çıkartmak isteyip alternatif yaratamayanlar, işten güçten bu tarz şeylerele uğraşamıyorum diyenler, çocuğuma sağlıklı tatlı nasıl yedirebilirim diyenler, sağlıklı olunca hiç de tatlı gibi olmuyor birşeye benzemiyor diyenler, şu kuru incirler de kupkuru oluyor rahat yenmiyor diyenler; bu tarif tam size göre.

Hem de bu topraklardan çıkma, benim özellikle Sinop ve Yozgat taraflarında rastladığım  bir tatlı. İncir uyutma adının yanında, incir uyuşturma, incir teleme adı ile de duymuş olabilirsiniz. Özellikle Teleme, aslında dağda gezen çobanların sağdıkları ılık keçi sütünün içine olgunlaşmamış incir koyup,  incirin sütünden faydalanarak 15 dakika da mayaladığı daha sıvı bir yiyecektir.

Sadece 2 malzemeli olan uyutma tarifine  ben zevkime göre2 baharat ekledim.

  • 1 litre süt (ben laktozssuz süt kullanıyorum)
  • 200 gr  kuru incir (15 adet kadar)
  • isteğe göre tarçın ve karanfil (bunlar benim ilavelerim, siz koymaya da bilirsiniz)
İncirleri derin bir kaba alıp ısıtıcı da kaynattıgımız sıcak suyu üzerine ilave edelim ve 20 dk yumuşamalarını bekleyelim.
Bu sırada sütümüzü ocağa koyalım ve yoğurt mayalama ısısına gelene kadar ısıtalım. (serçe parmağı süte batırdığımızda elimizi çok yakmayacak noktaya geldiği ısı.)
Yumuşayan incirleri  minik minik doğrayalım ve ılık sütün içine ekleyelim. bu aşamada dilerseniz tarçın ve karanfili ekleyebilirsiniz. Karanfili ben ferahlatıcı olarak düşündüm. 3 adet ekledim. fazlası acı bir tada neden olabilir.
El blendırı ile sütün içindeki incirlerin taneli halini yok edene kadar karıştıralım. 
Bu işlemden sonra karışımı kullanacağınız kaselere alın. Havlu kağıt ile hepsinin üzerini kapatın ve sonrasında bir yoğurt beziniz varsa ya da havlu ile üzerini yeniden kapatın. Tıpkı yoğurt mayalar gibi. 2 saate mayalanma gerçekleşmiş oluyor. Ben 5 saat beklemeyi kıvam için daha iyi buluyorum. tam bir puding kıvamına geliyor.
üzerine dilediğiniz kuru yemiş ve hindistan cevizi ekleyerek servis edebilirsiniz.
Afiyet olsun...

No comments: